14 Ağustos 2009 Cuma

Romeo & Juliet

romeo ve juliett'en en sevdiğim 2 soneyi paylaşmak istiyorum.:

-SONE 148

*Ah şu sevgi ne biçim gözler koymuş kafama!
*Hiç yok onlarla gerçek arasında ilişki
*Olsa bile fırsat yok doğru yorumlamama
*Gözlerin gördüğünü. Aklım öyle gitmişki
*Sevgilisi güzelse yalancı gözlerimin
*Ve dünya değil derse sanki ne anlam taşır
*Güzel değilse,demek, gözlerinde sevginin
*Yoktur tüm insanlara görünen gerçek.-Hayır!
*Ne yapsın? Nasıl ersin aşkın gözü gerçeğe?
*İçi dışı yaş dolu, seyretmekten perişan
*Öyleyse şaşmamalı ben yanlış gördüm diye
*Güneş bile göremez , gökler saydam olmadan
*Kurnaz sevgi yaşlarla kör tutuyosun beni
*Sağlam gözler görmesin diye iğrençliğini


__________________________________

-SONE 149


*Seni sevmediğimi nasıl söylersin zalim?
*Benliğimden vazgeçtim katılmak için sana
*Kendimi unuturken seni düşünmez miyim?
*Sen zorbasın, varlığım sana feda baksana!
*Ben dost belledim mi ki senden nefret edeni?
*Hiç bağrıma bastım mı senin hor gördüğünü?
*Asla!Her surat yapıp horladığında beni
*Hemen kendimden, yasla, almadım mı öcünü?
*Bende saygı duyduğun bir erdem var mı, söyle
*Sana hizmetten nefret edecek kadar mağrur?
*Sendeki kusurlara taparım var gücümle
*Gözünün her bakışı benim için buyruktur.
*Var , nefret et aşkım, ben seni apaçık gördüm
*Sen ancak görenleri seversin, bense körüm.

Hiç yorum yok: