27 Ağustos 2009 Perşembe

Gündüz Ölüsü


Dün D&R dan sipariş ettiğim kitabım geldi. Adı '' Gündüz Ölüsü'' , yazarı ''Charlaine Harris''. Kitap güneyli bir vampir hakkında. Kitap True Blood dizisinin ortaya çıkmasını sağlayan kitapmış. Aslında kitap 2009 basım kadın kaç yılında yazıldı bilmiyorum ama konu olarak Twilight ile aynı. Hatta olayların akışı sırası işleyişi bile aynı. Sadece Twilight ve New moon aynı kitapta olduğunu düşünün.


Neyse ben yavaştan anlatmaya başlıyım. Ana karakter Sookie adında sarışın bi hatun. Bu kız -twilightın tersine- zihin okuyabiliyor. Bir çalıştığı bara bir vampir geliyor. Kız bir bakıyorki erkeğin aklını okuyamıyor! Yıllardır beklediği erkek buymuş. Aklını okuyamadığı birini istiyormuş . Sonra bunlar aşık oluyor. Bu sırada şehirde garip cinayetler oluyor. Herkes katili vampir çocuk zannediyor. Kızda erkeği temize çıkarmaya çalışıyor. Erkek kıza zarar vermemek için ondan ayrılıyor. Başka bir şehre gidiyor. Sonra kızın başı belaya giriyor. Erkek geri dönüyor.


Böyle biraz karışık olaylar ve çok fazla isim var kitapta kim kimdi bu kimdi o nerden çıktı gibi düşüncelere kapıldım zaman zaman. Ama kitap twilightın aksine tam bir komedi kitabı. Ben okurken gerçekten çok eğlendim. Zaman zaman kahkaha bile attım. Yazıları biraz büyük. Sanki ilkokul çocuk kitabı gibi. Ama başka kusuru yok . Sevdim ben :)

3 yorum:

éLLa Çiça dedi ki...

hmm guzele benziyor aklimda bulunsun.

Unknown dedi ki...

true bloodun tüm sezon bölümlerini izledim. çok iyi bir dizi. kitabına da hemen bakacağım...

Nihal Aslan dedi ki...

Çok saçma bir şey. Ölü ölüdür. Gündüz ölüsü gece ölüsü olmaz!

İnsanlar doğar, yaşar ve ölür. Ölünce yaşarken çalıştıklarınü dünyada bırakırlar ki buna insanlar miras demişler.

Ölen kişi mirası için vasiyetname yapmışsa noter ve miras avukatı gözetiminde miras açılır ve mirasçılara dağıtılır. Aksi halde miras kavgaları çıkar. Bazı mirasçılar gider miras davası açarlar. Ben böyle biliyorum yani. Ama ölünce öyle oluyor diye biliyorum ben.